Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Efekt tlumiče na limity vozidla
Jurka, Adam ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá posouzením vlivu tlumiče zavěšení na limity vozidla. V úvodní části práce byla provedena rešerše popisující základní vlastnosti tlumiče. Následně byl vytvořen výpočetní model a definovány manévry pro vyhodnocení chování tlumiče. Vytvořený matematický model vychází ze čtvrtinového modelu vozidla a jeho nezbytnou součástí je buzení ve formě vozovky s náhodným profilem nerovností. Tento model byl použit pro hodnocení svislého kmitání. Dále byly provedeny analýzy chování tlumiče při definovaných manévrech v průběhu jízdy. Pro tyto analýzy byl použit kompletní virtuální model závodního vozidla, sestavený v multibody softwaru. Na základě těchto analýz byly pro každý manévr stanoveny optimální tlumící charakteristiky. Následně byla tato optima použita pro simulace v ostatních jízdních manévrech a výsledky porovnány. Výstupem provedených analýz a vyhodnocení je návrh kompromisní tlumící charakteristiky, která by nejlépe vyhovovala při kombinaci všech jízdních manévrů. Závěrečná část práce byla zaměřena na validaci výpočtového modelu, kdy byla jako vstup použita experimentálně naměřená data z reálné jízdy vozidla.
Rekonstrukce nedemontovatelného MR tlumiče LORD
Lochman, Vít ; Macháček, Ondřej (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem a realizací úpravy nedemontovatelného magnetoreologického tlumiče LORD, který časem získal netypickou Fv charakteristiku. V úvodní části je popsáno fungování magnetoreologické kapaliny a dále je pojednáno o různých konstrukčních variantách magnetoreologických tlumičů. Praktická část práce je věnována reverznímu inženýrství a samotnému konstrukčnímu návrhu úpravy tlumiče. Součástí práce je kompletní výkresová dokumentace původního i upraveného tlumiče.
Vývoj tlumičů vibrací a inovace laboratorního stendu
Filipi, Jaroslav ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá popisem a funkčností používaných tlumičů vibrací. Protože tlumičů vibrací je nepřeberné množství druhů, zaměřuje se tato práce na tlumiče používané u osobních automobilů známé jako tlumiče pérování. Popsal jsem jak klasické tlumiče pérování, tak i nejmodernější způsoby řešení tlumiče. Dále i celé způsoby řešení omezujících přenos nepříznivých kmitů, které působí na osobní automobil, jako jsou aktivní podvozky. Pro budoucí vývoj tlumičů je velmi důležité vlastnit kvalitní vybavení na testování tlumiče. Z tohoto důvodu jsem navrhnul možné způsoby inovace stávající laboratorního standu.
Odpružení kol motorových vozidel
Martínek, Tomáš ; Ambróz, Richard (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá přehledem různých způsobů odpružení kol motorových vozidel. Je zde popsána jejich charakteristika, výhody a nevýhody a jsou zde uvedena některá konstrukční řešení. V práci jsou také zmíněny základní konstrukční principy používaných tlumičů.
Návrh mechatronické soustavy s elektromagnetickým tlumením pro prezentaci kmitání
Borek, Dušan ; Lošák, Petr (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a sestrojením mechatronické soustavy s elektromagnetickým tlumičem pro tlumení oscilátoru s jedním stupněm volnosti. Výsledná soustava by měla názorně prezentovat okamžité účinky buzení a tlumení na základní dynamické soustavy.
Simulační modelování tlumiče
Kukačka, Radek ; Vetiška, Jan (oponent) ; Březina, Lukáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá přehledem různých konstrukčních řešení tlumičů osobních automobilů. Součástí práce je zjednodušený simulační model pasivního tlumiče a jeho optimalizace pro daný pracovní cyklus. V přehledu jsou uvedeny tlumiče používané v současnosti. Jsou to konstrukce pasivních plynokapalinových a kapalinových tlumičů. Dále jsou zastoupeny i moderní semiaktivní a aktivní elektronicky řízené tlumící systémy. Ve zbývající části práce jsou uvedeny dva zjednodušené modely pasivního tlumiče. Pro každý tento model je provedena optimalizace parametrů tlumiče vzhledem k výchylce primární hmoty.
Návrh konstrukce zakladače k bezhroté brusce Jupiter 125
Novák, Aleš ; Jansa, Jiří (oponent) ; Blecha, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukce zakladače k bezhroté brusce Jupiter 125. Zakladač je navrhnut pro obrobek o maximálním průměru 12 mm, maximální délky 120 mm a hmotnosti 0,1 kg. Jsou zde popsány komponenty, které byli použity při řešení, řešen čas výměny obrobku, ekonomické zhodnocení a zpracována potřebná výkresová dokumentace.
Hodnocení nápravy automobilu metodikou EUSAMA
Novák, Petr ; Gajdoš, Petr (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku týkající se bezdemontážní diagnostiky metodikou EUSAMA. Tato metodika hodnotí stav technického stavu tlumičů odpružení. Vzhledem k testování celého zavěšení kola, jsou výsledky zkresleny vlivem ostatních komponent vozidla. Nová lehká městská vozidla a vozidla s runflat pneumatikami způsobují selhání této metodiky. Cílem této práce je stanovit doplňkové kritérium k metodice EUSAMA, které bude možné aplikovat na stávajících zkušebních zařízeních. Problematika je řešena pomocí virtuálního modelování. Do virtuálního modelu je identifikována zadní náprava automobilu FIAT 500.
Single purpose machine for automotive parts assembly
Trávníček, Ivo ; Hrbáček, Jan (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
The thesis deals with a design of the single purpose fully automatic equipment for automotive industry, which dispenses a silicone mixture into the sensor housing. The first part of the thesis deals with the design of the mechanical parts, especially of the manipulator for positioning the dispensing head. Pneumatic elements, which are controlled by electrical signals, are used to drive the manipulator. The second part deals with control of the equipment, which is realized by a PLC system. An operator can control the equipment or monitor the current state using the touch panel. The actual implementation of the equipment is presented at the conclusion of the thesis.
Landing gear design of two-seat airplane
Čavojský, Tomáš ; Pejchar, Jan (oponent) ; Vaněk, František (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with the landing gear design of the small two-seat aircraft. The introduction focuses on the conceptual gear design and shock absorber computational dynamic characteristic model. The practical part is focused on the landing gear construction according to the selected parameters based on the conceptual and computational model. The diploma thesis ends with strength calculations and production documentation.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.